Sunday, December 5, 2010

Mahogany Fruit (Tunjuk Langit)


Penemuan yang mampu mengubah kesihatan kita.

Pada mulanya aku jumpa buah ni di jalan Pasar Pudu. Orang yg menjualnya pun Apek tua, Aku ni suka ubat ubatan traditional, yg elok aku teruskan memakannya, yg tak mujarab aku biak pi la kat dia. Berbalik pada Apek tua tadi, Aku tanya kat dia " ini apa apek?" dia kata " Ini ubat kasi kencing manis, darah kotor, darah tinggi banyak baik punya". Dalam hati banyak la kau punya baik. Aku tanya dia lagi " mana dapat ni?" dia jawab " Ada mana2, lu pergi KLCC sana pun ada" Aku kata lagi" ye ka!, tak pernah tengok pun?" Apek tu jawab lagi "Lu tengok mana? ini buah tada bawah duduk dia atas daun sana". Ah! lantak engkau la Apek, Kata aku dalam hati.

Untuk pengetahuan korang semua aku ni ada Darah Tinggi. Nak kata dapat dari keturunan, mungkin betul jugak, Sebab keluarga kita makan semua yg sedap2kan!, Nak kata tak jaga makan, Jaga jugak!. Tapi yg paling aku rasa sebab apa kita boleh mendapat Darah Tinggi ni ialah sebab Tekanan atau pun Stress ,

  • Tekanan dari Tempat Kerja.
  • Tekanan dari Ekonomi.
  • Tekanan dari Anak2.
  • Tekanan dari Isteri@ Suami.

Balik pasal buah ni, Seorang sahabat aku telah mengrekemankan buah ni pada aku, mulanya aku kerek sikit sebab aku jumpa buah ni dulu, jadi belagak tahu la. Dia suruh aku rasa buah Tunjuk Langit tu, Memang sebelum ni aku tak pernah rasa lagi buah ni. Lagi dia boleh buat joke lagi kat aku, katanya rasa cam Kauci je buah ni. Aku pun makan sedikit dan kunyah biji buah tu. Mak Aaiiiiiii! Rasa dia sangat sangat pahit. Aku cuba minum air,Tak jalan, makan gula gula, Tak jalan. Last2 biarkan sajalah, Satu hari tak hilang rasa pahitnya. Kalau rasa pahit Tongkat Ali tu dah biasa dah aku kunyah je kayu dia, Tapi yg ni pahit betul.

Dalam minda aku berfikir terus je berfikir ayat ni" Yang pahit itu ubat, Yang manis itu racun". Tapi Madu Lebah bukan racun ye!. Gula itu Racun.

Pada hari pertama beli buah ni, aku tak makan lagi, simpan je kat atas peti sejuk. Satu hari tu hari yg palig penat, stress gila bagi aku. Kepala rasa ada batu duduk diatasnya. pusing2 dibuatnya.Aku teringat balik pasal buah ni. Aku ambil sebiji dan memakan buah ni. kemudian tidur. Pada keesokkannya aku rasa sangat pelik, Selalu pening kepala aku tak hilang bila tiba paginya. Tapi lepas makan hilang terus rasa pening kepala aku ni. Menang mujarab betul ubat ni. Semenjak hari tu aku tak lagi makan ubat doctor2 dah, Pedih ulu hati pun tak ada lagi disebabkan makan ubat doctor. Bagi aku ubat herba yg semula jadi paling baik. kita tahu dari mana sumbernya dan ianya halal.Tetapi awas Jangan beli yg Capsul, Kerana capsul itu sendiri kita tidak tahu asalnya, dari geletin kah? dari usus kinzir kah? Kan! Lebih elok kita makan terus darinya.

Aku telah mula mengrekemankan ubat ni pada kawan2, Sedara mara aku, Alhamdulillah semuanya menunjukkan kesihatan mereka makin pulih. Ada yang kata dalam masa 2 minggu paras gula dalam badan mereka kembali normal, Tekanan darah dalam badan kembali pulih seperti orang lain. Bagi aku memang tidak terkejut apa bila mereka kata begitu, Kerana aku jugak kembali pulih seperti orang2 yg sihat tubuh badannya.

Jika anda ingin merasa atau membeli buah Tunjuk Langit bolehlah mengodernya dari aku.

Jika anda sudah pernah rasa atau tahu akan kerberkesanan buah Tunjuk Langit sila la mengrekemankannya pada Rakan2, Sedara mara anda ye!

Untuk Sebiji buah Tunjuk Langit ini Harganya RM10.

10 biji free 1 biji. ( maaf stok agak terhad)

Penghantaran percuma hanya di Kuala Lumpur saja.

Bagi yg ingin membeli tetapi berada di luar kawasan saya akan poskan dengan pos biasa.

Sila massage inbox aku atau telipon aku:- 019 2502804.

No comments:

Post a Comment

Salam

Saya membuat blog ini adalah untuk bertujuan mencari pendapatan sampingan. Minat saya dalam photografi amatlah mendalam, Saya bukan lah Guru atau Master, Saya masih lagi belajar dan akan terus belajar dalam bidang ini, Pada mulanya saya hanya mengTouchup gambar-gambar sendiri, anak anak, saudara mara dan juga kawan rapat tetapi lama kelamaan mendapat sambutan pula. Jadi dari membuang masa tak tentu hala dan tujuan, dengan senang hatinya saya membantu anda mengcantikkan gambar gambar anda, keluarga, anak anak comel anda.

Servis yg saya kenakan amatlah berpatutan, mengikut kehendak anda, dan yg penting berqualiti, dan yg pasti gambar anda akan menjadi sesuatu koleksi yg sentimental yg amat anda sukai.


Di bawah ini ialah servis dan harga .

-:
Gambar bergrafik, Old picture, Effect, dll.:-

Touch up gambar 1 keping RM5. min 10 keping keatas.

Anda bolehlah mengirim gambar anda melalui email ke
-: ridzariz67@gmail.com :-

Anda juga boleh memilih effect gambar yg anda suka.
Sila sertakan kod yg saya sediakan utk memilih gambar anda nanti...


Happy Surfing.

Langkah langkah

Sila pastikan anda memilih kod yg saya sertakan dan ceritakan sedikit bagaimana effect yg anda inginkan.

.Sila Bank-in kan pada Acc Maybank
:- 1640 7001 2957 (Ahmad Ridza B Mohamad.)
. Sebelum anda menghantar gambar-gambar .
.Sertakan sekali Id Trans no.....setelah telah membuat pembayaran.
.Dalam masa 24jam saya akan mengesahkan permintaan anda.
.Segala urusan adalah melalui email.
.Tel (r): 03-92852904 mlm sahaja

Flickr User Slideshow

About Me

My Photo
Salam! Selamat datang ke blog aku yg tak seberapa ini, yang baik datang dari tuhan yg maha esa, yang buruk datang dari aku. Aku dan internet memang tidak dapat dipisahkan, sehari tidak bertemu bagai setahun rasanya.Terima kasih kerana meyinggah ke blog aku ini.Happy surfing.....

Maukie - the virtual cat

Sahabat

PayPal Donations Button

Bookmarking Button

Anda orang yang ke